System CPC

System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach ContiPressureCheck wychodzi naprzeciw wszystkim użytkownikom flot samochodów ciężarowych, naczep, autobusów i maszyn kołowych.

Użytkownicy pojazdów często nie zdają sobie sprawy jakie koszty ponoszą z powodu nieprawidłowego ciśnienia w ogumieniu jak również nie zareagowania na czas w przypadku uszkodzenia opony w czasie jazdy.

Ponad 30% wszystkich awarii pojazdów są związane są z ogumieniem, ponad 90 % wszystkich awarii ogumienia spowodowanych jest powolną utratą w oponie.

Posiadając w pojeździe system ContiPressureCheck w przypadku uszkodzenia opony przewoźnik zaoszczędzi dość znaczne koszty. To nie tylko koszt naprawy lub zakup nowej opony ale również koszt dojazdu serwisu, koszt wydłużonego dowozu ładunków (ze względu na przekroczenie czasu pracy), a nawet kary umowne spowodowane nieterminową dostawą towarów. Kierowca również unika niepotrzebnych problemów na drodze.

System ContiPressureCheck informuje kierowcę o aktualnym ciśnieniu i temperatury w ogumieniu i alarmuje jeśli ciśnienie jest obniżone poniżej wymaganych wartości lub nastąpił wzrost temperatury zagrażającej uszkodzeniu opony . Szczególnie jest to ważne w naczepach, kiedy kierowcy dowiadują się o uszkodzeniu opony lub zablokowanych hamulcach jak zobaczą w lusterkach wstecznych dym z palącej się opony.

System ContiPressureCheck natychmiast wykrywa wszelkie zmiany ciśnienia lub temperatury. Czujnik we wnętrzu opony przesyła dane do centralnego odbiornika (elektronicznego modułu sterującego – ECU). Moduł ten przetwarza dane, zapisuje ostrzeżenia i przesyła je na wyświetlacz w kabinie. System Conti natychmiast powiadamia kierowcę o złym ciśnieniu, dzięki czemu kierowca może natychmiast podjąć działania korygujące i nie dopuścić do awarii. Jeśli ciśnienie gwałtownie spadnie system w ciągu kilku sekund uruchomi alarm.

Opis systemu CPC

W ContiPressureCheck™ zintegrowano czujniki, system komunikacji i przetwarzanie danych w jednym module zamkniętym w gumowym pojemniku i przyklejonym do wewnętrznej powierzchni opony. Zaletą systemu w porównaniu z czujnikami umieszczanymi na zewnątrz opony jest eliminacja błędów spowodowanych rozgrzaniem hamulców.

System ContiPressureCheck®™ można łatwo i szybko zainstalować W jednym module, zamkniętym w gumowym pojemniku zintegrowano bowiem czujniki, system komunikacji i przetwarzanie danych. Gumowy kontener jest przyklejany do wewnętrznej powierzchni opony, a nad nim montuje się nadajniki, który powinien działać przez okres 6 lat lub ok. 600 tys. km.

System ContiPressureCheck z pewnością nie pozostanie niezauważony, gdyż powszechnie wiadomo, ze nieprawidłowe ciśnienie w oponach skraca ich życia, jednocześnie powoduje większe zużycie paliwa, emisję CO2 , co w ostateczności przekłada się na wyższe koszty transportu.

System monitorowania ciśnienia i temperatury ContiPressureCheck jest przeznaczony zarówno do samochodów ciężarowych, autobusów oraz naczep i przyczep. Można go stosować do zestawów ciągnik z naczepą stale sprzęgniętych lub często zmienianych w połączeniu z pojazdem.

W przypadku gdy pojazdy nie posiadają systemu ContiPressureCheck naczepa może być wyposażona w autonomiczny system z sygnalizacją świetlną informująca kierowcę poprzez lusterko wsteczne o jakimkolwiek zmniejszeniu ciśnienia w oponach naczepy.

Zakres pracy czujników to od 0.1 do 12 bar
Maksymalna prędkość pojazdu to 130 km/h

Elementy systemu ContiPressureCheck

Jeden czujnik w każdej oponieDrabpol Opis Systemu CPC

  • Kompatybilny ze wszystkimi oponami
  • Brak wpływu na montaż / demontaż
  • Brak wpływu na wyważenie
  • Zapewnia 6 lat użytkowania – czujnik ze starej opony może być zamontowany w nowej i użytkowany w nowej do wyczerpania się baterii

Centralny odbiornik przesyła informacje na wyświetlaczDrabpol Opis Systemu CPC

  • Oddzielny odbiornik ECU
  • Wszystkie alarmy zapisywane są w odbiorniku ECU – możliwość ich odtworzenia

Prezentacja informacji

  • Oddzielny wyświetlacz w kabinie
  • ECU przesyła informacje na wyświetlacz

Automatyczne wykrywanie czujników CPC w naczepach i przyczepach ATL (Automatic Trailer Learning)

Funkcja ATL umożliwia automatyczne wykrywanie czujników ciśnienia i temperatury CPC bez konieczności rekonfiguracji systemu w przypadku zmiany w pojeździe naczepy lub przyczepy.

  • W naczepach i przyczepach instalowane są tylko czujniki ciśnienia i temperatury CPC.
  • Korzystne przy częstych zmianach naczep i przyczep w pojazdach posiadających system CPC.
  • ATL dokonuje sprawdzenia podłączonej naczepy/ przyczepy
    • Po każdym uruchomieniu pojazdu
    • Po każdym postoju po przynajmniej 6 minutach
  • Czas wykrywania
    • Nowej naczepy: przeciętnie 8 to 10 minut
    • Ta sam naczepa: przeciętnie 3 to 5 minut
  • Nieograniczona liczba zmian naczep/ przyczep jakie mogą być dokonane – przy konfiguracji systemu CPC możliwy jest wybór jednej z opcji:
    • MARRIED – przy zaprogramowanych czujnikach w ciągniku i naczepie (stały zestaw)
    • ATL – kiedy naczepy/przyczepy sa często zmieniane przy pojeździe.
  • W porównaniu do funkcji MARRIED konfiguracja ATL
    • Wartości ciśnienia w oponach naczepy są jedynie pokazywane w przypadku stanów alarmowych
    • Pokazują rodzaj ostrzeżenia, ale nie miejsce opony